“Hâl hatır soracak kadar Kürtçe’nin” faydaları…

“Sahada bazen hiç Türkçe bilmeyen Kürt vatandaşlarımızla karşılaşıyoruz. Onların da duygularını anlamak istiyorum. Ve gerçekten kendime soruyorum ben niye hiç Kürtçe bilmiyorum? En azından merhaba diyecek kadar, bir nasılsın diyecek kadar onun halini hatırını soracak kadar. Bunu öğrenmeyi de kendime sorumluluk olarak kabul ediyorum.”

Siyasette uzun süreden beri insan hakları ve demokrasi lehine yaprak kımıldamazken bu cümleler heyecan vericidir. İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu söylüyor bunları. Kürt seçmenin, miting meydanlarda, ekranlarda, sosyal medya dehlizlerinde ötekileştirildiği ve her sata her akşam hakarete uğradığı ortamda nefes aldıran, cesaretli ve ilkeli bir tutumdur. Siyaset böyle yapılırsa ortaya fark koyar ve böyle şeyleri söyleyebilen politikacılar lider olur. İmamoğlu, yaftalanmaktan korkmak yerine bunun üzerine giderek akıllı ve sorumlu bir tutum izliyor. Olmadık propaganda yöntemleriyle ve “ama montaj ama şu ama bu” gibi yollarla saldırı altında bulunmasına rağmen başını kuma gömüp sorunu görmezden görmek yerine ileri adım atmayı tercih ediyor.

Bugüne kadar bırakın bir CHP’linin merkezden hiçbir politikacının dahi cesaret edemediği bir şeyi kolaylıkla söyledi.

Bir süredir yanında Kürtçe bilen bir yardımcıyla gezdiğini biliyoruz. Bu da doğru bir iştir. İktidarın “demlenme” ithamlarını bıkmadan cevaplayıp toplumsal barış ve kardeşliği bozan girişimler olarak tanımlaması da öyle… Kürt seçmenin tercihlerini hala devlet ideolojisiyle tanımlayan, Kürdü ancak iktidarın işine yararsa makbul gören anlayışın yanında saf tutmuyor. Aksine bu anlayışı açıktan reddediyor, tavrını lisan ile de lisan-ı hal ile de gösteriyor. İmamoğlu’nun yaklaşımı resmi ideolojinin işine gelmese de “devlet” açısından faydalıdır çünkü, çözüm sürecinin bitişinden sonra Kürtlerle arada sempatik bağ kalmamıştı. Merkezden bir politikacının bu probleme el atması ve hatta bugüne kadar bir liderden duymadığımızı sözler sarfetmesi bağların güçlenmesi açısından isabetlidir. İBB Başkanı, merkez siyasetin son yıllarda art arda yanlışlarla yeniden büyük sorun haline getirdiği bir konuya sahip çıkıp, sırtına yük alırken kendi yolunu da açıyor.

Tıpkı, Gazze meselesinde iktidarın İsrail ile ticareti kesmemesi üzerine muhafazakar tabana teselli mesajları vermesi gibi. Hatta siyasetin son yıllarda bir numaralı sorunu haline gelen “dini kullanmak” hastalığıyla açıkça yüzleşmesi gibi. “Bin defa kaybedeceğimi bilsem bile bir kez dahi inancımızı, merhametimizi, yüce dinimizi ve diyanetimizi manipüle etmeyeceğim. Asla sizleri Allah’ın diniyle, kitabıyla aldatmayacağım. Şeref ve namus sözümdür” cümleleri de İmamoğlu’na ait.

Sıkışan ve sürekli olarak seviye kaybeden siyasetin önünü açmak için öncelikle yeni bir dil gerekiyor. İmamoğlu, en yakıcı konular üzerinden bu kapıyı aralıyor. Geçen beş yılda karşılaştığı engellere rağmen şehri yönetmenin verdiği özgüvenin üzerine yeni bir siyasi model inşa ediyor. Bunun alıcısı olacaktır çünkü neredeyse on sene oldu siyaset, afra tafra ve eskimiş bir sağcı dil ve kaba ulusalcılıktan başka bir şey üretemiyor. Neticesi de ortada… Dindarlık yara alıyor ve bu yaralar en ziyade ahlaklı dindarların itibarını tüketiyor. Toplum gergin ve gerilim sonu gelmez bir uğursuzluk gibi yayılıyor. Gençler hatta orta yaşlılar gidecek ülke arıyor. Kürtler daha mutsuz; Kürt sorunu sahada ve zihinlerde büyüyor. Öte yandan, kendi kendimize anlatıp durduğumuz büyük devlet hikayesi de artık kimseye tat vermiyor. Ekonomideki sürekli mağlubiyet ile Gazze’deki büyük çaresizliğimiz ortada…
Çok daha fazla cesur söze ihtiyacımız var çünkü çok meselemiz var.

YORUMLAR (126)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
126 Yorum
  • Hüseyin Gök / 16 Mart 2024 21:10

    Beyimizin aklına seçime iki hafta kala mı gelmiş. Elli beş yıldır niye öğrenmemiş.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 17 Mart 2024 00:29

    Niyesi önemli değil, önemli olan beraber yaşadığı Kürt kardeşlerinin dilini azıcıkta olsa öğremeye niyetlenmesidir. Darısı diğerlerinin başına.

    Yanıtla (1) (2)
  • HAYRETI MUCIP / 16 Mart 2024 05:56

    Ülkemizde bir görüşe göre 16 , başka bir görüşe göre de 22 etnik yani ana dil veya mahalli dil konuşulmaktadır .
    Bu dillerin bir kısmı ihmal edile edile yok olmaya yüz tutmuştur, pratikte bir işe yaramadığı için genç nesiller itibar etmemektedir.Bir zamanlar hepten yasaktı, şimdi devlet lutfetti serbest bıraktı ama bu serbestlik yeterli değil , devletin gerçekten bu işi benimseyerek ele alması gerekir. Dil yok olursa arkasındaki kültür değerleri de bütünüyle gider .

    Yanıtla (19) (4)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 08:41

    Hangi kültür değerleri? Berdel, kan davası, amca kızı evliliği, geleneksel yol kesme, yağma, eşkiyalık, tavuk için aile boyu adam öldürme? Abartıyorsınuz. Bu hamurdan evrensel bir şey çıkmaz. Afganistan'da demokrasi ne kadar olursa bu kültürel davramışlarla kodlanmış topluluklarda da o kadar hoşgörü, sevgi, empati olur. Etnik romantizm yapacağım diye Kabil yapacaksınız memleketi. Yasakçılık yanlış idi. Baskı yanlış idi. Ancak bu realiteden uzak hayalciliğiniz daha büyük bir yanlış.

    Yanıtla (8) (22)
  • HAYRETI MUCIP / 16 Mart 2024 12:11

    Okura: Ben , mantıksız ve art niyetli anlamsız

    eleştirilere prensip olarak cevap vermiyorum , yine de vermeyeceğim.

    Sadece şunu belirtmek istiyorum ;sözlerinizden şu anlaşılıyor ki siz kültürel değerler deyince sadece yukarıda saydığınız kötülükleri anlayan art niyet dolu bir insansınız , size bu kadarı yeter !

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 12:59

    Verecek cevabınız olmayınca ancak böyle laf cambazlıiğı yaparsınız. Vıcık vıcık etnik romantizminiz ve berbat realiteniz ile size iyi bir yaşam dilerim.

    Yanıtla (0) (10)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 13:08

    Bana ne senin etnik takıntından? Türkiye birilerinin etnik saplantılarının tatmin sahası değil. Özdağ da senin olsun çok sevdiğin Sılho da. Ben sıradan vatandaşım. Mahalle sokak çöp pislik içinde. Şehirde şiddet zorbalık kol geziyor. Bana romantizm pazarlıyor birileri. Geç onları. Berdel var mı yok mu? Kan davası var mı yok mu? Mala çökme, şehir eşkiyalığı var mı yok mu? Akraba evliliği, çocuk evliliği, amca kızından 15 çocuk var mı yok mu? Bşr de elektrik faturası var tabi. Hangisi yalan?

    Yanıtla (2) (12)
  • Düşünceli / 16 Mart 2024 13:47

    Kendinize ciddi bir sorun, neden anadili Türkçe olmayanların toplumsal değerleri denince aklınıza yaşanan en olumsuz olgular geliyor? Almanya’da Türkçe anadilde eğitim isteyenlere de Almanlar sizin gibi tepki verip, gün aşırı bıçaklanan, dövülüp öldürülen kadınlar, sokak ortasında silahlı çatışmalardan vs. dem vurup, kültürümüzün şiddeti teşvik ettiğini söyleyerek anadilimizi konuşup geliştirmemize karşı duraydı, kendinizi hakarete, uğramış hissetmez miydiniz? Kimseyi ötekileştirmeyin!

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 16 Mart 2024 20:57

    Şehır efsaneleri sizi baya etkilemiş hocam.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 17 Mart 2024 00:11

    Sıraladığınız olumsuzluklar öz medeniyetine yabancılaşmanın, kendinden ve kültüründen habersiz yaşamanın bir sonucudur bence. İnsanda “ar” (Kürtçe ve Türkçe’de içerdiği bütün alamlarıyla; ateş, aşk, sevgi, aydınlık, çalışkanlık, arkaşlık, arınma, onur, ilerleme tutkusu vs.) sönünce her olumsuzluğu, rezilliği kendine yakıştırabiliyor. Sadece “ar u namus” kelimelerinin etimolojisini yaparsanız içerdiği muhteşem kültürel değerleri göreceksiniz. Ne dillerimizi hakkıyla biliyoruz ne medeniyetimizi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Merwan / 16 Mart 2024 22:18

    Karar gazetesinde neden 2 sayfa Kürtçe yok?... Tayyip Erdoğan'ın Kürtçe yasağını kaldıralı 15 sene oldu, korkmayın... Elinizi taşın altına koymadınız bütün yükü Tayyip Erdoğan'a yüklediniz...

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 16 Mart 2024 00:13

    Seçim dönemi söylenen hiç bir söze inanmam. Örneği çok. Seçimden bir ay bir iki yıl önce ağzına kalmamışsa hele. Oy avcılığı bu. Kim derse farketmez. Hele parti medya ve seçmeni bu sözleri benimsemiyorsa bu söz yalandır. Bunlara kanacak saf kalmadı. Pazarlamasını yapanların iyi niyetine inanmıyorum.

    Yanıtla (9) (11)
  • Guguk Kuşu / 16 Mart 2024 01:06

    İnanmamak yerine seçimden sonra hesap sorma yöntemini seçmenizi öneririm, en geç bir sonraki seçimde

    Yanıtla (11) (3)
  • Etem / 16 Mart 2024 01:46

    Trafsız biri gibi yazmışsın ama taraflı olduğun ta ufuktan görünüyor. İmamoğlu bir dönem görev yapmış, yaptığı bir ayrıcalık var mı o dönemde, mesela Kürtleri dışlamış mı? Bıktık artık kendinden olmayana illet, zillet, hain, terörist, sürtük, çürük gibi yaftalama yapanlardan.

    Yanıtla (30) (4)
  • Okur / 16 Mart 2024 02:06

    Niyet okuma. Açıkça yazdım. Kim olursa dedim. Senin anlama kavrama yeteneğin yok. Taa ufuktan görüyorsun burnunun ucunu göremiyorsun. Fikrim bu.açıkça yazdım. Sana mı soracağım. Uydurduğun sıfatlar senin kalbinde dilinde zihninde. Senin gibi düşünmüyor yazmıyor herkes. Hade.

    Yanıtla (6) (20)
  • Okur / 16 Mart 2024 02:55

    Düşünce polisi olmuşsun. Neyi nasıl düşüneceğim sana mı soracağım. Sizin gibiler iyi ki iktidar değil ve olamadı. Üç satır yazıya tahammülünüz yok. Herkes sizin gibi düşünecek. Niyet okuyorsunuz müneccimlik yapıyorsunuz. Söylemediği şeyleri uydurup söylemiş gibi yazıyorsunuz. Ezberiniz kadar düşünüp konuşuyorsunuz. Karşınızdakinin ne dediğini anlamıyorsunuz. Başkalarının düşüncelerinin önemi yok. Ezberlerin iz kadar varsınız. Tek parti kafalı anladın mı. Sanmam. Pisan çok geri.

    Yanıtla (5) (29)
  • Etem / 16 Mart 2024 03:44

    “Kim olursa” demenin bir anlamı yok. Sorun burda ön yargı. İmamoğlu 2019’da da seçime girmiş ve bir dönem görev yapmış. O zaman da oy avcılığı yapmış sonra başka politika mı uygulamış ta sen bu sonuca varıyorsun? Belki adam samimi. Senin onun samimi olmadığına ait elinde elle tutulur bir şey var mı?

    Yanıtla (15) (4)
  • Etem / 16 Mart 2024 04:44

    “Üç satır yazıya tahammülünüz yok” derken kendi cevabında yazdıklarına bir bak derim. Sen burda kimse seni eleştirmesin, süs olsun diye mi yazıyorsun? Eleştiriye niye bu kadar kapalısın? Niyet okuyup müneccimlik yaptığımı söylüyorsun ama sen benim hakkımda “tek parti kafalı” deyip müneccimlik yapma özgürlüğününe sahipsin.

    Yanıtla (11) (6)
  • Karar okuru / 16 Mart 2024 11:19

    Bu PISA problemi genelde 80 sonrasında başlayıp, giderek de kötüleşen eğitim sistemi ile ilgili..Bir de yetişkinlerin temel becerileri ölçmesi varki onda da dökülmüşüz!

    Yanıtla (0) (0)
  • Düşünceli / 16 Mart 2024 16:50

    Ne hikmetse, son senelerde çok yurttaş müneccim kesildi, kimin ne niyeti var gözünden ya da bir çift sözünden anlayıverdiği iddiasında! Bir söz ya da davranışı değerlendirirken temel ölçü, karşındakinin sevilip sevilmediği; söz ve icraatın uyumu, denilip yapılanların (kamuya) yararı değil. Sevilmeyenin olumlu davranışının gerçekten içten olabileceği düşünülmeyip, “gizli özel çıkarlar” filan aranıyor; bir hatanın ise unutma,yanılma sonucu olabileceği düşünülmüyor da illa gizli kötü niyet aranıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 16 Mart 2024 17:09

    Bir insanın kapasitesi yazdıklarından anlaşılır. Düşünce polisi olmaya gerek yok. Senin pisan geri ne demek? Önce neyi nasıl ifade edeceğini öğren. Program for International Student Assessment (pisa) önce oku, ne demekmiş öğren, ondan sonra doğru biçimde kullan illa kullanacaksan. Yok ben cehaletten memnunum bu sayede her konuda bilgim olmasa da fikrim var, duyup ta bilmediğim kavramları gelişi güzel kullanıp bilgili imajı yapmak bana yeter diyorsan, o da senin tercih ettiğin bir çukur olur.

    Yanıtla (1) (1)
  • Nazmi Şentürk / 16 Mart 2024 17:41

    Müneccimlik değil. Yapılan gayet basit, "perşembenin gelişi, çarşambadan bellidir." sözünden yararlanmaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 16 Mart 2024 19:51

    İyi ki tek parti ve 28 şubat faşizmini savunanlar iktidara gelemiyor. Halk bu darbeci çukurları tıynetini bildiğinden buna izin vermiyor. Bunlar halkı aşağılayan hakaret eden aşağılık varlıklar. Darbeleri halkı aşağılayıp hakaret etmeyi şerefsizlik sayarım reddederim diyenler müstesna. Bu çukurlar bunu diyemez.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 16 Mart 2024 21:13

    Pisan çukurda senin.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru / 16 Mart 2024 13:18

    Mustafa bey, yazınız iyi hoş bir değerlendirme gibi duruyor da, gerçeklik ve adaletten yoksun kalmış. Kürtçe konuşma yasağını ortadan kaldıran ve kürtlere insan muamlesini getiren Erdoğan'a tek kelimeyle atıf yapmadan, sadece bütün umudunu DEM oylarına bağladığı için Kürtçe'den söz eden İmamoğlu ile ilgili bu yazı çok sakil kaçmıyor mu? Yazar gerçeklik ve adaletten koptuysa bence doğrudan siyasete atlamalı. Mustafa bey adına üzüldüm doğrusu.

    Yanıtla (2) (9)
  • Okur / 16 Mart 2024 20:51

    Kürtlerin temel haklarını akp vermedi çapı da yetmez onlar zaten kendiliğinden demokrasinin hukun icbarı ve kendilerinin de mücadelesiyle oldu. Akp=kayyum onların gözünde. Boş yapma diye sana yorum atarlarsa birazdan şaşma sakın.

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 16 Mart 2024 10:11

    Bakınız devletimizde aklı başında milli eğitim bakanları olsaydı, doğu ve güneydoğu bölgesinde en az lise tahsilini herkese teşviklerle, özendirmelerle, parasız yatılı okullarla sağlardı. Tahsilli Kürt kardeşlerimiz Kürtçe konusunda ısrarlı değiller. Biliyorlar ki, o dil sadece mahalli anlamda önemlidir. Hele yüksek tahsil yapanlar bölücü örgüt yanlısı değilse Türkçeye daha çok değer veriyor ve benimsiyor. Tamam onların dilini yasaklamayalım ama Türkçeyi özendirelim... Akla uygun olanı budur!

    Yanıtla (7) (10)
  • Okur / 16 Mart 2024 16:24

    Sen niye Kürtçe özenmeye gayret etmiyorsun o zaman, sınırların dışına çıktığında ha türkçe ha kürtçe bil aynı değerde ikisi de

    Yanıtla (6) (3)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 18:37

    Hadi oradan. O kadar kürtçü isen kuzey ıraka. Hatra geldiğin yere yani zağrosa. Ülkenin resmi diline dil uzatma.

    Yanıtla (2) (6)
  • Okur / 16 Mart 2024 20:37

    Ötükenli kardeşim anadil evrensel temel anayasal haktır. Tam tersine okumuş kürtler Türkçenin yanında Kürtçenin gerekli ve kendi yasal tercihlerine bırakılması gerektiği kanaatindeler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatandaş / 16 Mart 2024 11:04

    Milli Mücadelede Çerkez'i de Gürcü'sü de Kürdü de Türkü de hep beraber omuz omuza çarpıştılar şehit oldular mükâfatı bu muydu? Bunları dışlamak ötelemek akıl karı mı?

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 16 Mart 2024 20:31

    Katılıyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • muzaffer / 16 Mart 2024 20:29

    Bitliste görev yaptığım eski yıllarda Türkçe bilmeyen vatandaşın meramını anlayacak ve ona meramımı anlatabilecek kadar Kürtçe bilmeyi istemiştim. Yoksa araya girenlerin konuşulanların ne kadarını karşıdakine anlattığı mechulde kalıyordu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nuri Çelik / 16 Mart 2024 15:14

    Tayyip Erdoğan'ın Muğla'daki kamulaştırması ne kadar çevrecilikten ise İmamoğlu'nun Kürtçe konuşması da o kadar demokratlıktandır. Hepsi oy kaygısı.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 16 Mart 2024 16:02

    Yanılıyorsun biri bunu meslek haline getirip, bundan sürekli çıkar sağladığı için yapıyor, diğeri özü sözü ile bir olduğu için yapıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Vedat / 16 Mart 2024 19:51

    Çıkar sağlayan Ekrem'in ta kendisi. Kazanmak için her yolu deniyor ama yıl 2019 değil onu söyleyeyim. O bir kere olur :)

    Yanıtla (2) (1)
  • OkurM / 16 Mart 2024 20:14

    Özü sözü bir olmak değil konu. Siyaset. Siyaseten bile olsa kurtce öğrenmesi gerektiğini düşünmesi, bir siyasinin o insanları önemsediğini gösterir. Öbürünün rant olayına tam katılıyorum. Bu Iki şey kıyas kabul etmez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Alp Demir / 16 Mart 2024 15:02

    Bunu bir de tersten düşünün. TC resmi dili 100 yıldır türkçe. Bu ülkede doğup büyüyen kürt, hal hatır soracak kadar türkçe öğrenmeye yanaşmamışsa, ben onun hatırını sormak için kürtçe öğrenmeye hiç ama hiç yanaşmam. Şimdi bütün lazlar, çerkezler , boşnaklar say sayabildiğin kadar, kürtçe mi öğrenecek. Hadi oradan.!! Kürtlerin bu ülkede diğer etnik kimliklerden farklı bir yanları yok ve olmayacak. Bunların hepsi oy masalı....

    Yanıtla (0) (7)
  • Okur / 16 Mart 2024 15:52

    Okura: Kürtleri kimlerle karıştırıyorsun onlar hancı sen ise yolcuydun, dağdan gelip bağdakini kovmak budur işte. Laz da çerkez de her kim varsa dilini özgürce konuşsun sen adam olsan bir dil bir insan şiarıyla hareket ederdin belki

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 16:16

    Zagros ne zaman bağ oldu? Zagrostan gelen kendini buranın sahibi zannediyor. Hayret.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 17 Mart 2024 01:33

    Sevgili karar okuru, Kürtçe’ye ve diğer dillere karşı tavrın ve bakışın insani değil, medeni değil ve bana göre, tam da sıraladığın “berdel, eşkiyalık, kan davası, zorbalık vs” cinsinden.

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 16 Mart 2024 20:12

    Kurtlerde Türkçe bilme sorunu yok artık. Herkes okula gidiyor ve kurtlerde eğitim seviyesi oldukça iyi. Imamoglunun kasd ettiği şey nezaket ve insanlık. Anadilini yaşatmak isteyen insanlara saygı göstermek ve sizin çabanız önemsiyorum demiş olmak için, onlarla üç beş kelime kurtce konuşmak ülkeyi bölmez. Mümkünse o kadarlık cerkezce ve bir o kadar gürcüce bilsek ölür müyüz? Isvicrede bir öğrenci dört dil öğreniyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • MDS / 16 Mart 2024 13:13

    "Bin defa kaybedeceğimi bilsem bile bir kez dahi inancımızı, merhametimizi, yüce dinimizi ve diyanetimizi manipüle etmeyeceğim. Asla sizleri Allah’ın diniyle, kitabıyla aldatmayacağım. Şeref ve namus sözümdür."
    Bunu söyleyen İBB Başkanı ve adayı Ekrem İmamoğlu...
    Bugünün İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olan ve geleceğin Cumhurbaşkanı olabilecek bu şahıs yerel seçimde seçilemezse ülkenin ve milletin büyük kayıpları olacağı beyinlere iyi yerleşmeli.

    Yanıtla (4) (0)
  • Vedat / 16 Mart 2024 19:54

    Ekrem'den cb filan olmaz. 14 Mayıs gecesi sizi kandırdığı yetmedi mi yav? RTE'de en azından ciddiyet var. Ekrem'de Mansur'da cb olabilecek potansiyelde değil. Madem öyleymiş niye erkekçe çıkmamışlar RTE'nin karşısına? RTE sonrası cb olacak kişi Hakan Fidan'dır. Hayırlı olsun.

    Yanıtla (1) (3)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 18:35

    Ben ötekileştirme yapmıyorum. Neyin ne olduğunu görmeme rağmen yapmıyorum. Siz salonun içindeki fili görmüyorsunuz. Evin içinde fil var diyenleri de bastırmaya çalışıyorsunuz. Sorun politik doğruluk yapmak adına realiteye göz kapamak. Çamura saplanmak. Kimsenin etnisi kimsenin umrunda değil. Kimse bir etniye kutsal muamelesi yapmak zorunda da değil.Sabah akşam aynı ağlaklık.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 16 Mart 2024 01:10

    Yeni bir yol bulmak lazım. bir ülkeyi azınlık değil, çoğunluk böler. itip kakmakla birlik olmaz. herkesin ana dili, ana sütü gibidir anlayın artık.

    Yanıtla (25) (7)
  • karar okuru - ... / 16 Mart 2024 05:03

    karara: bu ak süt mantığına göre yakında hepimiz kendi aramızda anlaşabilmemiz için kürtçe, arapça, peştuca dillerini öğrenmek zorunda kalabiliriz.

    Yanıtla (9) (21)
  • Rasim Öztekin / 16 Mart 2024 09:34

    “Karar okuru” rumuzlu vatandaş, yok ama sen bir şey öğrenme, sana zararı dokunur. Türkçe’yi de iyi bildiğine pek emin değilim gerçi ama.

    Yanıtla (5) (2)
  • Düşünceli / 16 Mart 2024 14:16

    Hayır, resmi dil Türkçe, aynı zamanda ülkede en yaygın konuşulan dil. Öyle ki, kimi Kürt, Ermeni, Rum vatandaşlarımız örneğin, Türkçe’yi anadili Türkçe olanlardan daha da iyi biliyor. Hülasa anlaşmak istediğinizde anlaşma sorunu olmaz. Yeter ki, Kürtçe, Rumca filan duyunca, “ay birliğimiz, ülkemiz elden gidiyor” mealinde olmayacak korkulara kapılmayın.

    Yanıtla (2) (0)
  • M can / 16 Mart 2024 16:46

    edepsizlik dilini konuşanlar in başka dil oğrenemezler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 18:18

    Arapça, Kürtçe, Peştuca bir grup insanın anadili olduğundan ilk harfleri büyük harfle yazılır. İnsanların dillerine saygılı olmalısınız.
    Türk iseniz korkmanıza gerek yok! Kürtçe öğrenmek istemiyorsanız kimse sizi zorlamaz. Bununla beraber Kürt arkadaşınızın Türkçe öğrendiği gibi; onunla arada bir de olsa Kürtçe konuşmak (İngilizce konuştuğunuz gibi) istemez misiniz? Yoksa, sizin hiç Kürt arkadaşınız yok mu? Yok ise; Kürtleri hiç tanıyamamışsınız demektir. Tanırsanız memnun olursunuz.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar bey napıyorsunuz / 16 Mart 2024 13:02

    oo bakıyorum gene başlamış muhalif şakşakçılığı.
    son genel seçimdeki gülünçlüğünüzden ders almamışsınız :))
    muhalefet şakşakçılığıyla iktidar şakşakçılığı aynı tür

    Yanıtla (1) (3)
  • Düşünceli / 16 Mart 2024 17:23

    Gülünçlük mü? Gülünecek hali mi var ülkenin-yaralarını zar zor sarma derdinde milyonlarca depremzede, gıda fiyatlarında yüksek enflasyon, cari açık, madenle zehirlenmiş topraklarda koruma kıyafeti olmadan çalışmak zorunda işçiler, tarım topraklarını madenlere kaybeden köylüler, senelerdir geldi gelecek depremi beklerken evlerine sağlamlaştırma imkanı bulamayan kentliler, kuruyan zehirlenen sularımız…Neye gülüyorsunuz Allah aşkına?! Başarı,seçim kazanmak değil, bu sorunları -kim olursa- çözmek

    Yanıtla (1) (0)
  • Kahramanmaraşlı / 16 Mart 2024 11:48

    Geçenlerde habertürk de 10 dakika sayın İmamoğlunu dinledim. Adama bakışım değişti normalde kıyametin kopacağını da bilsem chp ye oy vermem.

    Yanıtla (4) (4)
  • Düşünceli / 16 Mart 2024 17:05

    Tüm tarafları dinlemek, dedikleri ve yaptıkları birbirini tutuyor mu, yaşadığımız sorunların ne denli bilincindeler, çözüm önerileri ne denli akla yakın, gerçekçi mi mealinde etraflı düşünüp siyasi seçimi ona göre yapmak bence son derece gerekli akılcı bir tutum. Hele bu yalan iftiranın, karalamanın çok yaygınlaştığı “ gerçek ötesi” denilen bir dönemde. Sizi, uzak durduğunuz bir siyasetçiyi de dinlediğiniz, kendi duyup gördüklerinize dayanarak değerlendirdiğiniz için kutlarım!

    Yanıtla (2) (0)
  • M can / 16 Mart 2024 16:41

    Tebrik ediyorum. insallah arkasi gelir. Kesinlikle dogru bir adim.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 16 Mart 2024 04:32

    "Kurt"la beraber öldürdüler .

    Çobanla beraber yediler.

    Sahibiyle beraber ağladılar.

    Kürt atasözü

    Rahmetli annem Kürt babam ise Türktü.

    Ben şimdi hangisini seçmeliyim ?

    Yanıtla (13) (1)
  • Merdo** / 16 Mart 2024 13:05

    Ben Türk (ülkücü), Eşim Kürt
    Çocuklar iki tarafa sahip çıkıp, Saygı duyuyorlar*
    Kürdü, Lazi, Çerkezi, bir ağacın dallari,
    Kürt, Türkün gardaşı, bu gardaşlık duracak.*

    Yanıtla (7) (0)
  • Düşünceli / 16 Mart 2024 16:12

    Gayret etmemiz gereken, ülkemizin, yurttaşlarını son derece rencide edici, çaresiz kılan olmayacak seçimlere ittiren bir ülke olmaması. Kimse ne ana babasını, ne ana dilini kendisi seçmediğine göre, insanlardan ana ya da babasından, ana dilinden vazgeçmesini beklemek, insafsız olması bir yana, akılcı bir tutum da değil. Dil insanların anlaşma aracıysa, birden fazla dil iletişim imkanlarını daha da artırır. Evet, anlaşmak için müşterek bir (resmî ) dil gerek; çok sayıda anadil buna engel değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 16 Mart 2024 15:59

    dil bilmek ve daha çok dil öğrenmek insan olmanın en gerekli şartıdır. İngilizce vb. dillerini öğrenmek için tonlarca para verip başkalarının ana diline de itiraz edenler. Barbarlık ve ırkçılık çağı başladı da haberimiz mi yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • İbrahim / 16 Mart 2024 15:09

    Sayın yazar, imamoğlunun bu söylediklerinin dil ve kimlik istismarı olduğunu çok iyi biliyorsun. Bilmiyorum , niyet mi okuyorum dersen hiç bu sahada dolaşma, yalan söyleme demeye de dilim varmadı.çünkü yağ akıyor.

    Yanıtla (0) (4)
  • EbuAhmet / 16 Mart 2024 14:58

    Türklüğün vicdânı bir,
    Dîni bir, vatanı bir;
    Fakat hepsi ayrılır
    Olmazsa lisânı bir. Ziya Gökalp

    Yanıtla (2) (4)
  • Mürsel / 16 Mart 2024 14:57

    "Ben niye hiç Kürtçe bilmiyorum? En azından merhaba diyecek kadar, bir nasılsın diyecek kadar onun halini hatırını soracak kadar. Bunu öğrenmeyi de kendime sorumluluk olarak kabul ediyorum." Tebrik edip imzamı atıyorum.

    Yanıtla (4) (1)
  • Mumin / 16 Mart 2024 14:14

    Zulümle abd olunmaz nitekimde olunmuyor son yüz yılda bu ülkede kürt ve farklılıkların düşmanlığından başka bir şey insanlara asilanmadi sonuça okumayan bilmeyen arastirmayan yalan bir tarihle rüyalarda gezen insanlığa hiç bir değer armağan edemeyen bütün değerlerin rant aracına dönüştüğü bir topluma dönüştü ama onlar istesede istemesede hiç bir millet kıyamete kadar sömürge altında kalmaz Allah cc zalimlerin eliyle de olsa mazlumlari mutlaka özgürlüğe erdirir

    Yanıtla (6) (1)
  • Mumin / 16 Mart 2024 14:02

    Değerli yazarımız güzel sözler ama lafla adalet olmuyor tc partiler , liderler sadece kurtlerin gözünde formaliteden ibaret çünkü gerçek güçleri yoktur kurtleri kandırma ve yoketme konusunda sadece iyi polis kötü polis rolünü oynuyorlar bunuda devletin gercek muktedirlerinin onlara biçtiği rolü oynuyorlar yani sonuçta onların kendi aralarında kavgaları milletin parasını kim kullanacak mücadelesidir bunu elde etmek içinde kurtlere sahte gülücükler atıyorlar tc yüz yılı buna şahittir

    Yanıtla (4) (2)
  • karar bey napıyorsunuz / 16 Mart 2024 13:01

    oo bakıyorum başlamış gene muhalif

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorgun Muhalif / 16 Mart 2024 11:13

    Aklı başında olan ne Kürt, ne Alevi, ne dindarın chp ile işi olmaz. Kurulduğu günden beri Toplumun her kesimine zulmetmiş bir örgüttür chp. Zamanında işi olanlarda kendilerini korumak için göstermelik olarak partili gibi göründüler. Ama torunları unuttu. Akp de chp nin yeşil tonlusu. Boşuna hakiki İslamcılar, "neo kemalist" demiyor zat-ı âlilerine

    Yanıtla (8) (12)
  • Karar okuru / 16 Mart 2024 12:28

    Okura: O senin bilgisizliğinden CHP tüm o kesimlerden de oy alır, alıyor ama seçmen profiline bakarsan kimlerin vermediği daha iyi anlaşılır. 198o öncesinde de Güneydoğuda ciddi oy alırdı. Aklı başında olmayanların kime destek olduğu da memleketin halinden belli.

    Yanıtla (7) (3)
  • Kahramanmaraşlı / 16 Mart 2024 11:49

    Lakin müteaahhit olması sıkıntılı, tücccar ve müteaahit yönetici olursa o ülke belini doğrultumaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ali demirci / 16 Mart 2024 03:50

    İmamoğlu hırsızın önde gideni. Turgut altınok hırsızın önde gideni. Belediye başkanı oluncaya kadar hiç bir şeyleri yok. Sonrası malumun ilanı. Bı kadar alçağın hırsızın siyasette değil hapiste olması gerekirken hala bı hırsızların sözlerine itibar gösterilmesi bu ülkenim asla düzeilmryeceğini dahada beter olacağını gösteriyor. Koca ülkede İstanbulu ankarayı yönetecek onurlu akademisyen şehir planlamacı sı yokmu? Var fazlasıyla slyasette önleri kesiliyor yer bulamıyor.

    Yanıtla (5) (30)
  • OkurM / 16 Mart 2024 06:40

    İmamoğlu belediye başkanı olmadan önce namlı bir emlakci idi diye biliyorum. Nasıl hiç bir şeyi yoktu? Ülkede tek yüzükle gelip , dünyanın en zenginleri arasına girenler varken, hayat standardı fazla değişmemiş bir adamı hedefe oturtmak, hedef sasirtmaktan daha öte bir şeydir.

    Yanıtla (14) (2)
  • OkurM / 16 Mart 2024 06:41

    Milyar dolarlar konusunda kimse niye bir dava açamaz? Bu konular konuşulmasın diye özel bir mutabakat mi var?

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 08:46

    Daha belediye başkanı olacağı şehrin dilini konuşamıyor İmamoğlu. Durum ortada. Turgut Altınok konusu da rahatsız etti beni. Siyasetçilik dışında mesleği yok. Bu kadar mal varlığı rahatsız edici.

    Yanıtla (2) (0)
  • Düşünceli / 16 Mart 2024 14:05

    Ne demek bu? İstanbul’da Türkçe’nin yanında çok dil konuşulur eskiden beri, göçmenlerle birlikte konuşulan dil sayısı da arttı. Tabii yine de hakim dil Türkçe; İmamoğlu da Türkçe konuşuyor. Derdiniz nedir belli değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Erhan Bayrak / 16 Mart 2024 17:01

    Bu ne kibarlık yahu. ",,,bu kadar mal rahatsız etti beni.." demektesiniz! Doğrusunu söylemeye çekinmeyin. Latin dilinde, -Her zenginliğin içinde mutlaka hırsızlık vardır- denir. Akp önce nerden buldun kanununu iptal etti, sonra Varlık Barışı çıkardı. Yurt içi ve yurt dışındaki karar para ve mal getirilsin diye. Başkan adayı muteberin, sadece 60 parça taşınmazi (ev, arsa, tarla vs)var, hepside babasındanmış!! Şimdi size, " Valla beyim yerseniz, benden bu kadar, yaparsa Akp yapar " diyebilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • erhan / 16 Mart 2024 17:51

    Bankada parası yokmuymuş. Paradan söz etmiyorlar galiba. Verilen listede sadece 60 tane taşınmaz mal varlığı. Para nasıl olmaz, bende buna hasta oldum valla. Bu kadar mal mülkün yanında hediyelik dolar, avro, birazda TL olmalıydı. Yazık eksik yazılmış! Elbette canım, kasıt yoktur tabii.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 16 Mart 2024 18:45

    Siz anlaşılan ülkenizin resmi dilinden temiz bir İstanbul ağzından haberdar değilsiniz. Beğeni düzeyi İmamoğlu Türkçesi olanlar etnik akıl veriyor. Hayret. İmamoğlunın Türkçesi rahatsız edici. Bariz rahatsız edici. İstanbul ağzında kelimeler yayılmaz. Kelimeler C'ler Ç'lerle telaffuz edilmez. İstanbul belediye başkanı Trabzon ağzı ile konuşmaz. Görmüyor musunuz bunu? Bunları bilmiyor musunuz?

    Yanıtla (1) (1)
  • Adem / 16 Mart 2024 11:22

    Hırsız denince akla gelen iln birisi var. Yetmedi hırsız olmak ona ki şimdi de iftiracilarin kralı olmayı da tercih etti. Çalıyor çalışıryor, iftira atiyor namaz kılıyor. Çalışmıyor, namaz da kılıyor mu oda belli değil. Kameralar önünde de iyi Kur'an okuyor.

    Yanıtla (2) (2)
  • okur / 16 Mart 2024 11:16

    peki o Türkçe bilmeyen kürtlere sordunmu sen kaç yüzyıldır bu ülkede yaşıyorsunda Türkçe bilmiyorsun diye bizim vatandaşlar almanyaya gitti almanca öğrendi ingilizce öğrendi,içlerinde kürtlerde çoğunlukta, suriyeli afgan ülkemizde 6 ayda Türkçe öğreniyorda bunlaar neden Türkçeyi öğrenmemek için direniyor sordunmu onlara T.C nin dili Türkçe öğreneceksinn başka çaren yok ben neden kürtçe öğrenecem,o kürdistan hayalinide unutacaksın anlaşıldımı imam kürtlere oy için şirinlik yapıyor ama nafile

    Yanıtla (3) (9)
  • Şıhhızın / 16 Mart 2024 10:05

    "Prof. Dr. Mehmet Bayrakdar’ın “Kürtler Türklerin Nesi Oluyor?” kitabındaki bu sözleri okuyunca: Kürtler için Türk’türler diyebiliriz, tersini söylemekTürkler de Kürt’tür."

    Yanıtla (3) (2)
  • ÖTÜKENLİKURT / 16 Mart 2024 09:58

    Ekrem bey kültürlü kesime hitap ediyor. Halbuki bir de koyunlar var ki, onların önüne bir ayet, bir hadis, bir fetva koymadan konuşursan havanı alırsın! Bunlar tedavisi imkansız yaratıklar. Yahu ben şehri yönetmeye geliyorum, sizi cennete sokmaya değil! Erbaş ne diyor hafızı temsilen, iki tuğla koyun cennetin anahtarı elinizde !? Buna inanan milyonlar var! En iyisini damat söylemişti, desek ki reiz aya 4 şeritli yol yapacak inanacak bir kitlemiz var! Bu kitleye ne dersen de faydasız...

    Yanıtla (8) (4)
  • The end / 16 Mart 2024 09:49

    Erdoğan ne zaman cb olacak merak ediyorum. Halk Muğla Belen için direniyor halka rağmen resmi gazete ile kamulastirmayi imzalıyor. Bir gün sonra iptal ediyor.cb öyle mi olur. Kağıt israfı. 25 senedir ülke hep basamak basamak aşağıya doğru indi. Tıpkı gemini kıç tabir edilen yerinde batması gibi.kaptan köşküne az kaldı.boyle cb mı olur.

    Yanıtla (4) (1)
  • İdo / 16 Mart 2024 01:36

    Suriye'de Kürt de kimlik yok insan yerine konulmadı,ırak hakeza coğrafya nın kanayan bir yarasından biri .ABD de bunu kaşıyor .

    Yanıtla (3) (1)
  • Rasim Öztekin / 16 Mart 2024 09:40

    He yahu, bu Amerikalılar her sabah uyandıklarında bu “ido”nun hiçbir problemi yok, kendisini “kaşıyıp bir problem sahibi yapalım “diyorlardır.

    Yanıtla (1) (0)
  • O k u r / 16 Mart 2024 09:18

    1 kg etin kilosu 600 lira,

    1 litre mazot 43 lira (oda şimdilik),

    1 litre süt 30 lira,

    Tarım can çekişiyor, kar, yağmur yağış yok susuzluk kuraklık kapımızda,

    Daha dün deprem olmuş binlerce insanımız evsiz barksız yurtsuz yuvasız, per perişan vaziyette, yeni deprem oldu olacakken,

    Emekli dar gelirli, kiminin bir çift ayakkabıya verdiği parayla bir ay geçinmeye çalışıyorken, vs vs.

    Yetki verdiklerimiz öncelikle bu sorunlara acil kafa yorup çözüm üretmeleri gerekirken,

    Yorumsuz.....

    Yanıtla (4) (0)
  • Ehli-İrfan / 16 Mart 2024 08:35

    Görevdeki bir belediye başkanın başarılı olup olmadığının ölçüsü her tür mülahazaların üstünde seçilmeden önce yaptığı vaadlerininin gerçekleşme,gercekleştirilme oranıdır.
    Düz bir mantıkla gerçekleştirme % 51'üzerindeyse başarılı sayılır.İBB nin resmi verilerine göre E İmamoğlunun karnesi.Yapılmayanlar 76,51 kısmen yapılanlar 17,76 yapılanlar 9.73
    Görüldüğü gibi Kürtçe bilip bilmeme kriteri yok.Nerden çıktı bu Kürtçe merakı acaba?

    Yanıtla (1) (3)
  • engineer / 16 Mart 2024 08:18

    Sayın yazar "Çok daha fazla cesur söze ihtiyacımız var çünkü çok meselemiz var."fikrinize katılmıyorum.
    Bence yıllardır istemediğimiz kadar hamasetle söylenmiş cesur söz işittik ancak sadra şifa olmadı,hiç biride işe yaramadı tam tersi,çoğu aleyhimize döndü.
    Cesur sözlerden ziyade içinde hamaset barındırmayan,uygun cümleler kurup cesur icraatlar yapılmalı diye düşünüyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 16 Mart 2024 08:16

    İktidarı destekleyen tüm yorumculara gazetecilere bakıyorum iktidarın tek yanlışını söylemiyorlar bunlar nasıl insanlar emekli açlığa mahkum edilmiş adamların tek derdi CHP, DEM ile nasıl işbirliği yapar. Hiçbirinin derdi emekli değil tek dertleri ülke batsa da olur yeter ki Ak parti İstanbul'u kaybetmesin iktidarı savunan sözde gazeteciler ahiret yok gibi yalan söylüyorlar ayıptır yahu. Kısacası Türk, Kürt, Çerkez, Laz ne olursan olursan ol önce doğru insan ol.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 16 Mart 2024 07:20

    Kısmen katılmıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru - ... / 16 Mart 2024 04:58

    lider olmak kolay değil, Allah imamoğlu ve yavaşın yardımcısı olsun. yoksa ülkenin bu gidişi iyi bir gidiş değil. ülkeyi idare etmesi, düzeltmesi, halkı mahveden ekonomik sorunları çözmesi gereken, bu amaçla halk tarafından daha yeni seçilen cumhurbaşkanı ve bakanlar işi gücü bırakmış, belediye seçimleri için şehir şehir dolaşıp devletin parasıyla imkanlarıyla propaganda yapıyor, korktukları bu rakiplerine kumpas kuruyorlar.

    Yanıtla (18) (4)
  • Düşünen / 16 Mart 2024 06:21

    Herkes kendisine lider olmalı önce

    Yanıtla (0) (0)
  • Düşünen / 16 Mart 2024 06:19

    O kadarda ovmeyin efendi
    Anadolu insanı Türkçeyi rahat bilir
    Kürdude lazıda, çerkezıde
    İşine gelmedimi bilmez

    Yanıtla (3) (0)
  • emekli müfettiş / 16 Mart 2024 05:46

    "...Dindarlık yara alıyor ve bu yaralar en ziyade ahlaklı dindarların itibarını tüketiyor..." Yara almak, tanımı hafif bile kalıyor. Türeyen münafıklar yüzünden, bunlara karşı seslerini yükseltmedikleri için en azından benim tarafımdan kınanıyorlar ve iki yüzlülükle itham ediliyorlar. Olan güzel dinimizin ilkelerine oluyor. Hoşça kalınız.

    Yanıtla (11) (3)
  • Fani / 16 Mart 2024 04:16

    Bizim başka gidecek yerimiz yok. Bir ve beraber olmak zamanı. Mevzu vatansa gerisi gerisi teferruatdır. Haydi hayırlısı.

    Yanıtla (6) (2)
  • İslam onur / 16 Mart 2024 03:22

    İmamoğlunu takdir ediyorum.zira şu sözü çok anlamlıdır.ķimseyi ama hiç kimseyi allah ile aldstmayacağım.bravo işte herçek insan.

    Yanıtla (13) (2)
  • Sahin / 16 Mart 2024 01:12

    "Senin dilin benim dilim yakışmaz insana zulüm.insanım hayvan değilim.
    Bırak beni konuşayım.
    Gene sana danışayım.
    Mahsuni Şerif.

    Yanıtla (12) (0)
  • Ergun / 16 Mart 2024 00:48

    Meselelerimizi samimiyetle ortaya koyup yuzlesmemiz gerekiyor.Düşünmüyoruz Cozum uretemiyoruz.Meselelerin bam teline basıp çıkış yolu bulamıyoruz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Halil İbrahim Beyter / 16 Mart 2024 00:35

    Sayın yazar çok güzel bir yazı olmuş İmamoğlunun bu söylemleri geleceğimiz için umut verici liderlerin toplumu kuşatıcı sözlerini çok özlemiştik bence gerçek vatanseverlik bu Allah yar ve yardımcısı olsun bu yoldan döndürmesin

    Yanıtla (9) (2)
  • Bir Okur / 16 Mart 2024 00:29

    Çok yerinde ve doğru analizler tebrik ederim .

    Yanıtla (7) (1)